Kanada: Moje práce snů ve Vancouveru

O práci už jsem tady psala v článku Kanada: Práce ve Vancouveru. To ale bylo ještě všechno jinak. V lednu jsem totiž dala výpověď a od února jsem začala být vlastním šéfem.
Svůj čas si teď organizuju sama podle toho, jak moc potřebuju pracovat a kdy se mi to hodí.

Zjistila jsem totiž, že mi vždycky hrozně vadilo, když jsem byla zavřená v práci a neměla jsem šanci se dostat pořádně ven, a to i když nebylo venku zrovna krásně.
Taky mě dost štvalo, že nemám čas, a nebo nakonec ani energii pak jít třeba běhat, na kolo, prostě na jakoukoli fyzickou aktivitu, kterou bych udělala něco pro sebe.

FOODORA

A to už mě teď netrápí, protože kromě house sittingu a Taski, dělám kurýra na kole a rozvážím jídlo lidem, kteří si ho objednali přes aplikaci Foodora. Je to vážně super a hrozně mě to baví a už mě netrápí, když jsem hodně v práci. Jsem totiž pořád venku, jezdím si na kole, a ještě mě za to někdo platí. Pro mě aktuálně dream job (babi, to je jako ta práce snů).

Foodora – moje práce snů ve Vancouveru

Trochu o Foodoře

Foodora je Německá firma, která začala ve Vancouveru někdy v roce 2016, jestli si to dobře pamatuju z onboardingu (babi, to je takový první setkání všech nováčků potom, co jsme prošli výběrovým řízením).
Rozvozy zajišťují řidiči aut, skútrů a cyklisti na kolech. Je těžký přehlídnout hlavně nás cyklisty a řidiče skútrů, protože máme na zádech celkem velký růžový (možná spíš magentový) batoh ještě s takovou tou odrazkovou stříbrnou, která se rozsvítí, když se na ní posvítí světlem. Super ve tmě na silnici v provozu!

Nikdy předtím, než jsem přijela sem, jsem o Foodoře neslyšela a teď jsem zjistila, že už, podle jejich webu, jsou ve 22 zemích světa.
Třeba už brzy budou i u nás v ČR.

Kde Funguje Foodora

Na Foodoře se mi moc líbí to, jak je všechno organizované (asi proto, že je to Evropská firma), přehledné a jak s námi komunikují. I přes to, že nejsme jejich zaměstnanci, ale dodavatelé (contractors), tak se k nám jako ke svým chovají.

Jak dostat práci ve Foodoře

I když je nabízených pracovních pozic víc, já jsem věděla, že chci dělat kurýra.
Přihlásila jsem se na webu, kam jsem vyplnila údaje o sobě a nahrála potřebné doklady. V době, kdy jsem se hlásila já, chtěli nahrát dokument, který dokazuje, že mám platné pracovní povolení a vládou vydaný doklad s fotografií (BC ID – o tom jsem psala v článku: Kanada: Co a kde zařídit jako první ve Vancouveru).
Po odeslání mi přišel potvrzovací email a pak už se mi dlouho nikdo neozval. Už jsem na to i přestala myslet, jak dlouho to bylo.
Ale nakonec se ozvali a omluvili se mi, že to tak dlouho trvalo, ale že zrovna v té době, kdy jsem se hlásila já, tak lidi nenabírali.

Potom mě pozvali na pohovor po telefonu. Ten byl fajn, spíš takový povídaní o tom, jaký mám zkušenosti, jestli mám vlastní kolo a vím, jak jezdit ve Vancouveru. A nakonec, jestli vím o čem ta práce je a jestli mám k tomu nějaký dotazy a pak už jsme rovnou vybrali  termín pro můj onboarding.

Na onboardingu nás bylo asi 20 a Chris, náš koordinátor, pro nás měl připravenou prezentaci toho, jak to všechno funguje od aplikace, přes objednávky, až po doručení k zákazníkovi. Dostali jsme přístupy do systému a byli připravení už od dalšího dne začít pracovat.

Pro bikery (babi, to jsou ti, kteří jezdí na kole) je speciální batoh, za který mi strhli $50 z první výplaty. Do toho se vejde opravdu hodně jídla, a dokonce se dá i zvětšit tak, že se tam vejde 6x velká pizza. Jezdí se mi s ním pohodlně a i když hodně prší, tak moc nepromokne.

Jak Foodora platí za práci

Jednou, to bylo v době, když jsem ještě hodně běhala (takže hodně dávno), jsem při běhání myslela na to, jak by bylo super, kdyby mi někdo platil za uběhnuté kilometry.
A teď se mi to splnilo, i když tedy za kilometry najeté na kole.

Foodora platí $4,50 za objednávku, $1 za kilometr, který najedu mezi restaurací a zákazníkem a pak dostávám tipy (babi, to je jako dýško, nebo tringelt) od zákazníků. Ty jsou všechny moje.
Bohužel ale nemůžu ovlivnit, jestli mi zákazník tip dá nebo ne, protože o tom rozhoduje při platbě objednávky. Tedy ještě předtím, než jsem vůbec na cestě.

Foodora platí přes VersaPay, což je v jednoduchosti něco jako PayPal. Musela jsem si tam tedy založit účet (bezplatně a online), abych mohla dostávat každý týden peníze, který pak sami z VersaPay přijdou na můj kanadský bankovní účet.

Každý den je jiný, ale všeobecně tak nějak platí, že průměrně si vyděláme kolem $20 na hodinu a to je hodně dobrý! Taky platí, že když je hnusně a prší, tak máme lepší peníze, protože je víc objednávek a lidi i víc dávají dýška.

Příklad

Jednou v pátek pršelo a jezdila jsem od 16:00 do 20:30, udělala 12 objednávek, najela 25 placených kilometrů a tipy jsem měla $44,39.
Takže jsem si vydělala za 4,5 hodiny $123,39, což je tedy $27,42 na hodinu.
(12 x 4,50 = 54 + 25 + 44,39 = $123,39)
A celkově jsem za tu dobu najela 56 kilometrů, takže i dobrej trénink. To byl jeden z těch lepších dnů.

Jak práce pro Foodoru funguje

Každou středu v 11:15 přesně, se nám otevře nabídka hodin na další týden. Já tam jsem vždycky na čas, abych si vybrala ty směny, co chci.
Neplánuju si tedy nikdy na tenhle čas práci.

photo by David Raub http://www.davidraub.cz/portfolio Foto David Raub http://www.davidraub.cz/portfolio

Vybírat si můžeme, říkejme tomu šichty, mezi 10:00 a 22:00, což je pracovní doba Foodory od pondělí do pátku.
Jednotlivé šichty pak můžou být 2,5 až 5 hodin dlouhé. Můžu si vzít i dvě za den. Třeba od 11.00 do 14:30 a pak 16:30 do 21:00. Víc jsem zatím v jeden den nezkoušela.
Já jezdím jenom zónu Centre, což je Downtow Vancouver.

Takže když mi začíná šichta, musím se dostat do zóny Centre, tedy do Downtownu a to kamkoliv a dát start v aplikaci RoadRunner, kam mi chodí objednávky. Já mám nejradši, když mě drží celou dobu přímo v Downtownu, to se totiž nejvíc vyplatí. Jezdím kratší vzdálenosti a stihnu víc objednávek. Ne každý den to tak ale vyjde.

Foodora – moje práce snů ve Vancouveru Ukázka 1
Foodora – moje práce snů ve Vancouveru Ukázka 2

Samotné objednávky fungují tak, že mi do aplikace přijde název restaurace, číslo objednávky a jméno zákazníka, já se tam rozjedu, v restauraci vezmu jídlo, zkontroluju, jestli mám všechno a potvrdím, že jsem ho převzala i v aplikaci.
Pak dostanu adresu zákazníka.
Foodora má pravidlo, že pokud je to možné, doručíme jídlo zákazníkovi až ke dveřím bytu nebo domu. Volat bychom neměli, když to není nezbytné.

Jaké jsou Foodora benefity

Jednou za tři měsíce se pro nás Chris snaží dělat setkání kurýrů. Já už jsem na jednom byla taky a bylo to děsně fajn.
Každý jsme dostali burger a pivo zadarmo a pár hodin jsme měli možnost se se všema seznámit a popovídat si o tom, jak to chodí, poslechnout si historky a prostě se společně pobavit.

Každý kurýr, který odpracuje 40 hodin dostane nepromokavou Foodora bundu a triko. Když si o to řekne a dojede si do kanceláře v Downtownu.
Mám ale pocit, že ať bych potřebovala cokoli, můžu kdykoli přijít. Třeba pro led světla na kolo, nebo helmu. Foodora je prostě super a pěkně se o nás stará.

Photo by foodora.com

Kurýři mezi sebou komunikují na Slacku (babi, to je taková aplikace, kde si píšeme zprávy) a máme i Foodora dispečink, se kterým řešíme cokoli, co potřebujeme během šichty – když něco nemůžeme najít, restauraci to dlouho trvá, máme defekt atd.

Tahle práce je pro mě vážně super. Kromě toho, že jsem venku, a navíc něco dělám i fyzicky, potkávám spoustu lidí, kteří se se mnou baví. Ať jsou to lidi z restaurací, kam jedu pro objednávku, zákazníci, nebo lidi, který potkám ve výtahu, když jedu k zákazníkovi. Oslovují mě i na ulici, když vidí batoh, tak se vyptávají, jaký to je dělat tuhle práci. Navíc, je hezký se potkávat v ulicích s ostatníma kurýrama. Když jenom projíždíme, tak se pozdravíme. Ale když máme chvilku, tak se i bavíme.
Nedivím se, že některý z nich to dělají už třeba i víc než dva roky.

 

 

 

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *